onsdag 31 oktober 2012

Jag sålde mitt arvegods



I väldigt många år har jag haft en mängd smycken och guldföremål som gått i arv från tidigare generationer. För ett par veckor sedan beslutade jag mig för att sortera ut de föremål som jag vet med mig att jag aldrig kommer att använd och inte heller ämnar ge vidare till nästa generation. Efter ungefär en timmes intensivt övervägande, hade jag nått fram till ett beslut som innebar att två länkar i silver och en halslänk samt en ring i guld skulle bort.  De här smyckena är allt annat än fula, utan det handlar istället om att de inte passar min person.

Först hade jag planerat att gå till guldhandlaren på hörnet, men sen glömde jag att ta med mig smyckena och när fredagskvällen väl kom, hade jag fortfarande inte gjort slag i saken. Då tog jag ett snabbt beslut och bestämde mig för att istället sälja guldet fortast möjligt. Internet kändes som det naturliga valet att börja sökandet efter en guldköpare. Efter en stunds letande fann jag nordisktguld.se ett bolag som köper guld av privatpersoner.

Verksamheten kändes tillräckligt seriös för att jag skulle våga skicka iväg mitt guld. För mig var en avgörande faktor att man erbjöd en sorts säkerhetsgaranti. Allt gick smidigt och inom en vecka hade jag både sålt arvegodset och fått pengar på kontot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar